Reklamační řád
Reklamační řád je součástí obchodních podmínek.
Reklamační řád.
Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník z.č. 634/1992 Sb., Zákon o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a vztahuje se na spotřební Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
Prodávající je obchodní společnost
Taste Of Asia s.r.o. se sídlem: ul. Nákupní 468/14, 736 01 Havířov IČ: 07451962, DIČ: CZ07451962
Zákazníkem našeho internetového obchodu je buď Kupující spotřebitel anebo Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
Adresa provozovny pro vyřízení reklamace je
Taste Of Asia s.r.o. ul. Na Kopci 426/1b, 73564 Havířov- Dolní Suchá
Vady zboží
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá spotřebiteli, že v době, kdy spotřebitel věc převzal:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Práva z vady zboží
- Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může spotřebitel požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může spotřebitel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy.
- Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Lhůty
- Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Záruční doba začíná běžet převzetím zboží Zákazníkem.
- Záruční doba pro Kupujícího spotřebitele činí 24 měsíců, avšak pro Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), činí záruční doba pouze 12 měsíců.
- Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo Zboží v záruční opravě.
Ostatní
- Nárok na záruku je posouzen jako neoprávněný především v případech, jsou-li poškozené nebo zcela stržené štítky s výrobním číslem, datem prodeje nebo s jinými identifikačními znaky.
- Reklamaci nelze rovněž uplatňovat v případě, kdy nebyly dodrženy pokyny popsané v přiloženém manuálu.
- Reklamaci nelze uplatňovat u vad vzniklých špatnou obsluhou, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, kterou jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí a na poškození zboží způsobené nadměrným mechanickým opotřebením.
- Záruka se nevztahuje na opotřebení věcí způsobené jejím obvyklým užíváním. (u věcí prodávaných za nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána)
- Dále se nevztahuje na poškození vzniklá:
- Mechanickým poškozením zboží
- Elektrickým přepětím
- Používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy předepsanému provoznímu prostředí.
- Neodbornou instalací, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží.
- Zboží bylo poškozeno používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami.
- Provedením nekvalifikovaného zásahu.
- Zboží, které bylo jakkoli upravováno zákazníkem.
- Zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí.
- Poškození, způsobené pádem nebo nárazem.
Spotřebitel je oprávněn odstoupit od smlouvy ve všech případech stanovených Zákonem. Odstoupení je vůči Prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno prohlášení Kupujícího o odstoupení od smlouvy, pokud jsou splněny všechny nutné zákonné podmínky. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly. V případě zrušení smlouvy z důvodu uplatnění práv plynoucích z odpovědnosti za vady, vrací Kupující plnění, které mu poskytl Prodávající, pouze v rozsahu, v jakém je to v dané situaci objektivně možné.
Vyřízení reklamace
- Adresa servisního střediska pro vyřízení reklamace je Taste Of Asia s.r.o. ul. Na Kopci 426/1b, 73564 Havířov- Dolní Suchá
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
- Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že Prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od Kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů Kupujícím.
- Za situace, kdy je potřeba zboží zaslat Prodávajícímu si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo Zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy křehkého Zboží a to včetně veškerého příslušenství a označí zásilku příslušnými symboly.
- Pro uplatnění reklamace je Spotřebitel povinen dodat reklamované zboží na místo servisního střediska na vlastní náklady. V případě uznání reklamace je zboží odesláno zpět Spotřebiteli na náklady Prodávajícího. Při uznání reklamace může Spotřebitel požadovat po Prodávajícím náhradu nákladů spojené s dopravou v přiměřené výši. Kupující který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti ( o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu) si při reklamaci náklady spojené s dopravou hradí sám.
V případě odstoupení od kupní smlouvy či poskytnutí slevy z kupní ceny je příslušná platba vrácena Kupujícímu stejným způsobem kterým Prodávající platbu přijal. Prodávající vrátí Kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Kupující souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
Reklamační protokol ke stažení:
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 1.11.2018